Ez az oka a Dax visszatérésének. Ez a széria az 1960-as évek végén került piacra, azok a tényezők pedig, amelyek akkoriban gondoskodtak a sikerről – a kis méret, az egyszerű motorblokk, a könnyű kormányozhatóság –, ma is garantálják a nagyszerű vezetési élményt. Fokoztuk a teljesítményt, továbbfejlesztettük a vázat, a felfüggesztést és a fékeket, de a lényeg nem változott: a Dax nyergében Ön is kikapcsolódhat, hiszen a motorozás tényleg pihentető!
A Dax az 1970-es évek hamisítatlan stílusikonja, amely most változatlanul kis méretben, de fokozott teljesítménnyel tér vissza a modern utakra. Motorozzon páratlan stílusban, és tapasztalja meg a vezetés élményét!
Az alacsony ülés és a széles, felfelé ívelő kormány megkönnyíti a kormányzást és az egyensúlyt megőrzését, különösen alacsony sebességnél. Ezen a motorkerékpáron akár utast is kényelmesen szállíthat!
A halk és üzemanyag-takarékos motorblokknak hála élvezet a motorozás. A centrifugális kuplunggal gyerekjáték a váltás. Önnek csak annyi a dolga, hogy nyeregbe pattan, és élvezi az utat!
Egy ilyen strapabíró motorkerékpárhoz kellően masszív abroncs jár: az első gumi 120 mm, a hátsó pedig 130 mm széles, így a biztos tapadás a durvább terepen is garantált.
A fékek megbízható fékezőerőt adnak le, így a kezdők és a veterán motorosok egyaránt magabiztosan használhatják őket, az ABS révén pedig bármilyen körülmények között biztonságosan fékezhet.
A kör alakú fényszóróban található kerek LED-ek még vonzóbb megjelenést kölcsönöznek a motorkerékpárnak. A jobb láthatóság érdekében az első irányjelzők egyben helyzetjelző lámpák is.
Ami ráadásul egészen varázslatos. Amikor először gázt ad, megtapasztalhatja a felszabadult mozgás, az egyéniség kiteljesedésének élményét. Ez maga a szabadság. Ez maga a Dax. Sajátos, autentikus bájával mindenki számára elérhetővé teszi a motorozás élményét. 40 év telt el, de most ez a hűséges, régi barát visszatér Európába, hogy új, közös emlékekkel ajándékozza meg a motorosokat.
Minden részletében modern motorkerékpár
Talán Önben is felmerült a kérdés: miért éppen a Dax nevet választottuk? Nos, azért, mert a motor T-alakú, préselt acél főváza leginkább egy tacskóra hasonlít. A huszonegyedik század mérnöki újításainak köszönhetően ez a gép most egyszerre strapabíró és stílusos. A motorkerékpár összes többi része tökéletesen korhű; a magas mini-ape kormány, a terepmotorok által ihletett, felívelő kipufogódob, és a dupla ülés együtt adják ki a Dax modellre jellemző összetéveszthetetlen, elbűvölő összképet.
Mi másra lehet szüksége?
A Dax mindenkié. Ezért úgy alkottuk meg, hogy senkinek ne jelentsen gondot a vezetése. Az ülésmagasság mindössze 775 mm, a természetes ülőpozíciót elősegítő kialakításnak hála pedig mindig kényelmesen, egyenes háttal vezetheti a motort. A kiváló minőségű felfüggesztés – a 31 mm-es USD első villák és a dupla hátsó lengéscsillapítók – kényelmes vezetési élményt kínálnak, amit tovább erősítenek a vastag első és hátsó abroncsok, amelyek gondoskodnak a minden felületen nagyszerű tapadásról. A nyugodt közlekedés érdekében pedig a hidraulikus első és hátsó féknyergek fékezőerejét egycsatornás ABS szabályozza.
Csak adjon gázt, és már mehet is!
A tartósság és a zökkenőmentes működés érdekében a léghűtéses, 124 köbcentis motor 6,9 kW-os csúcsteljesítményt képes leadni 10,8 Nm nyomatékkal. Így városon belül dinamikusan közlekedhet, és még utas szállítása esetén is tarthatja a 90 km/h-s utazósebességet. Az üzemanyag-takarékos motor fogyasztása mindössze 1,6 l/100 km (WMTC mérés alapján). A centrifugális tengelykapcsoló pedig megkönnyíti a vezetést, hiszen nincs szükség tengelykapcsoló használatra – csak adjon gázt, és indulás! A négy sebességfokozat között a lábkarral válthat – a nehezét bízza a rendszerre!
Funkciókban gazdag
Gyakran az apró részletek a legérdekesebbek. A krómozott hátsó kapaszkodó tökéletesen illeszkedik a motor ízléséhez, ráadásul biztonságos fogódzót nyújt az utasnak. A láncvédő megvédi a láncot az időjárás viszontagságaitól (és a laza ruházattól), a feketére festett, 12 colos, 5 küllős kerekek pedig finom modern ellenpontját képezik a motorkerékpár retró stílusának. Csakúgy, mint a teljesen LED világítás és a kompakt, kör alakú negatív LCD műszercsoport-kijelző, amelyen minden szükséges információt megtalál – semmi egyebet.
Az eredeti Dax mozgékony, fürge és könnyen vezethető gép volt. Egyszerű, mégis élvezetes vezetési élményének köszönhetően a régi és a hétvégi motorosok egyaránt odavoltak érte. Ez a motorkerékpár sokakat bevezetett a motorozás világába.
A nagyobb motorral felvértezett Mighty Dax magasabb csúcssebességet és könnyedebb gyorsulást kínált. Az emelt első sárvédő és az egyedi kormány egyértelműen elárulja, hogy ez a motor az 1970-es évekből származik.
A Nauty Dax ráerősített a custom stílusjegyekre – steppelt ülést és merész színezést kapott. A széles gumiabroncsok még a göröngyös talajon is könnyedén gurulnak.
Hosszú évek sikereit követően a Dax kivonult az európai piacról, ezt követően csak az Egyesült Államokban és Japánban forgalmaztuk. A gyűjtők és az átalakítás szerelmesei azonban mindent megtettek, hogy hozzájussanak a Daxhoz.
Hatékony, megbízható 124 köbcentiméteres motorblokkjával, négyfokozatú sebességváltójával és centrifugális tengelykapcsolójával a Dax végre visszatér a Honda minibike-kínálatába, csatlakozva a Monkeyhoz és az MSX Gromhoz.